проекти рішень сесії №б/н «Про затвердження Програми соціально-економічного розвитку Конятинської сільської ради територіальної громади на 2024 рік»

  • 24
Скликання: VIII скликання
Сесія / комісія: ХХІХ сесія
Тип документу: проекти рішень сесії
Дата: 19.02.2024
Номер документу: б/н
Назва документу: Про затвердження Програми соціально-економічного розвитку Конятинської сільської ради територіальної громади на 2024 рік

 

УКРАЇНА

 

КОНЯТИНСЬКА сільська рада

ХХІХ сесія  VІІІ скликання

 

РІШЕННЯ

ПРОЕКТ

__________2024 року

с. Конятин

№ __-__/__

 

 

Про затвердження Програми соціально-економічного розвитку Конятинської сільської ради територіальної громади на 2024 рік

 

 

Керуючись ст. ст. 25, 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», враховуючи рекомендації постійної комісії з питань планування бюджету і фінансів, соціально-економічного розвитку територіальної громади, сесія сільської ради

 

ВИРІШИЛА:

  1. Затвердити Програми соціально-економічного розвитку Конятинської сільської ради територіальної громади на 2024 рік (додається).
  2. Секретарю сільської ради Зої ПЕРЕПЕЛИЦІ оприлюднити дане рішення на офіційному сайті Конятинської сільської ради.
  3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань планування бюджету і фінансів, соціально-економічного розвитку територіальної громади (Юрій МАРОТЧАК).

 

 

 

Сільський голова

Олексій СКРИПЧУК

Проєкт  даного  рішення  опубліковано  на  дошці оголошень  січень  2024 рік

 

 

    ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення ХХІХ сесії сільської ради VІІІ скликання

від  __.02.2024 № __-29/24

 

 

 

Описание: фото.jpg

                                                         П Р О Г Р А М А

соціально-економічного розвитку

Конятинської сільської ради

територіальної громади

на 2024 рік

 

 

 

 

 

с. Конятин

2024 рік

 

 

 

ЗМІСТ

ВСТУП………………………………………………………………………………………..31. Бізнес-середовище та адміністративні послуги……………...……………...6

2. Збереження та розвиток людського капіталу…………………………………………………………………………7

3. Підвищення рівня безпеки життя громадян. Цивільний захист та техногенна безпека………………………………………………………………………...10

4. Проєкти економічного розвитку…….………………………….…………11

5. Результати виконання програми………………………………….……….14

 

 

 

ВСТУП

Конятинська ТГ розташована в гірській зоні Чернівецької області. Громада утворена в процесі добровільного об’єднання громад. На даний момент у склад громади входять наступні населені пункти: Конятин, Самакова, Великий Липовець, Довгопілля, Стебні, Греблина, Плита, Яблуниця, Плай, Голошина. 

 Громада розташована на відстані 120 км від м. Чернівці, 48 км від Вижниці, 30 км від Путили. Громада є невеликою як за площею – біля 121,7 км2, так і за населенням - біля 4 697  мешканців. Велика частина мешканців працює у власних малих сільськогосподарських господарствах. На території громади розвинена народна творчість, килимарство, вишивка, художня різьба по дереву, працює деревообробна промисловість. Однак у громаді низька кількість зареєстрованого приватного бізнесу - результатом чого виступають низькі доходи до бюджету громади. Як потенціал для економічного розвитку громади можна розглядати її географічне розташування: в мальовничих, екологічно благополучних Карпатах, над річкою Черемош з цікавою та багатою етнографічною та кулінарною спадщиною. Наразі цей потенціал використовується в незначній мірі: по-перше, відсутність якісного маркетингу території, і, по-друге, відсутність якісного дорожнього покриття до громади не стимулює масового потоку туристів за умови, що існують інші можливості відпочинку на сусідніх територіях.

 Наразі в громаді є лише декілька господарств, які надають туристичні послуги. Крім зеленого туризму, громада має сприятливе підґрунтя для розвитку таких галузей, як первинна та глибока переробка деревини, меблева галузь (з використанням різьби по дереву та місцевих орнаментів); розвиток вівчарства; розвиток народних промислів; використання побічних лісових ресурсів, зокрема, заготівля грибів та ягід, лікарських рослин тощо. Також багато мешканців громади, не маючи роботи, займаються особистим селянським господарством, а також народними промислами – на теренах громади поширене килимарство, художня різьба по дереву, вишивка. Однак часто виникають проблеми із збутом продукції: майстри працюють самостійно, не маючи об’єднань та мало просуваючи товар на ринках.

Така ситуація призводить до високого рівня трудової міграції у великі міста та за кордон – понад 30% від працездатного населення. Безумовно, це негативно впливає і на психологічний мікроклімат у громаді: багато дітей виховується в результаті у фактично неповних сім’ях або родичами. Якісний економічно-соціальний розвиток громади можливий при умові проведення ремонту та модернізації доріг: дороги державного значення та дороги місцевого (обласного) значення місцевої дороги, які сполучають територію громади з населеними пунктами. Це забезпечить доступність громади для туристів, транспортування продуктів та сировини, а також доступ до ринків праці та освіти поза межами громади. Виконавчі органи сільської ради, зі своєї сторони, використовуючи будь-які наявні можливості та ресурси, покращують інфраструктуру громади задля створення сприятливих умов для розвитку. На виконання повноважень сільської ради у сфері місцевого економічного розвитку розроблена дана Програма економічного розвитку громади на період 2024 року. Програма розроблена відповідно до вимог чинного українського законодавства та відповідає стратегії розвитку Конятинської громади. Пропонована Програма ґрунтується на аналізі, здійсненому при розробці Стратегії та розумінні сильних сторін громади, які можна капіталізувати; слабких сторін, які можна посилити без суттєвих капіталовкладень; проблем, які суттєво впливають на місцевий економічний розвиток; можливостей та перспективних напрямів розвитку.

Базою для розробки Програми стала також інформація, отримана від місцевих підприємців, працівників сільської ради Конятинської громади з врахуванням статистичної інформації та інших вторинних джерел інформації. Програма ні в якій мірі не замінює собою інші програмні документи громади, а лише конкретизує наявну стратегію, план соціально-економічного розвитку громади щодо економічної складової. Програма не всеохоплююча і не замінює вже існуючі плани та програми її основна увага приділяється розвитку приватного сектора з метою стимулювання зростання, розвитку та підвищення зайнятості. Цілі та заходи задля їх досягнення відповідають потребам громади та меті роботи сільської ради, керівництво якої усвідомлює потребу співпраці та підтримки місцевого бізнесу, розуміння його проблем та потреб і можливостей місцевого самоврядування у їх вирішенні, оскільки саме завдяки роботі бізнесу в громаді створюються робочі місця та забезпечується зайнятість населення, і, як наслідок, сплата податків дає змогу громаді більш якісно вирішувати соціальні питання щодо освіти, медицини, утримання інженерних мереж та доріг тощо. В умовах воєнного стану, коли в громаді спостерігається суттєвий відтік кваліфікованих фахівців як у великі міста, так і за кордон внаслідок відсутності високооплачуваних робочих місць, велика міграція молоді, важливим в короткотерміновій перспективі стає втримати наявну ситуацію та забезпечити функціонування наявного бізнесу, зберегти існуючі робочі місця та сприяти покращенню ситуації через виявлення проблемних питань та їх усунення в міру можливості. Програма не є догмою, підлягає моніторингу та перегляду і внесенню змін відповідно до економічної ситуації та нормативно- правового регулювання відносин в підприємницькій сфері як на рівні держави, так і на регіональному та локальному рівнях. Програма економічного розвитку містить проекти які матимуть суттєвий вплив на Конятинську громаду та сприятиме місцевому економічному розвитку, підвищенню економічної активності місцевих мешканців із врахуванням балансу інтересів усіх верств населення та передбачають окупність інвестицій, вкладених в дані проекти. Дані проекти логічно взаємопов’язані з іншими сферами соціально-економічного розвитку громади та базуються на уже практичних напрацюваннях громади. Бачення та цілі є довгостроковими і передбачають напрям розвитку не тільки в межах даної програми, але і на наступні роки на період до 2027 року. Цей план заходів визначає основні етапи для реалізації кожного з 3 проектів економічного розвитку. У межах кожного проекту план заходів передбачає його виконання, перелік призначених установ або осіб, відповідальних за виконання, необхідні ресурси та заходи виконання задля оцінки успіху громади у виконанні цілей плану.

Основна мета Програми економічного і соціального розвитку територіальної громади – прискорене відновлення, стабілізація економічного розвитку та поступове його нарощення, створення сприятливих умов для діяльності усіх суб’єктів господарювання, оновлення і розвиток об’єктів критичної та соціальної інфраструктури громади, досягнення соціально-економічних показників довоєнного рівня.

 

На 2024 рік визначено наступні пріоритетні напрямки розвитку:

-забезпечення оборони та безпеки;

-впровадження енергоефективних та ресурсоощадних заходів;

-збереження екологічного балансу та захист довкілля.

 

Основні пріоритети, цілі та завдання:

-підвищення ефективності управління бюджетними коштами, дотримання жорсткої фінансової дисципліни, посилення контролю та відповідальності усіх учасників процесу за дотриманням бюджетного законодавства;

 -забезпечення належного та безперервного виконання бюджету Конятинської сільської територіальної громади;

-забезпечення в повному обсязі потреб в асигнуваннях на: оплату праці працівників бюджетних установ відповідно до встановлених чинним законодавством умов праці та розміру мінімальної заробітної плати та проведення розрахунків за спожиті енергоносії, не допускаючи будь-якої простроченої заборгованості із зазначених видатків.

 

1. Бізнес-середовище та адміністративні послуги

 Суб’єкти підприємницької діяльності відіграють вагому роль спроможності громади, зокрема - здійснюють вплив на формування дохідної частини бюджету, сприяють у залученні іноземних інвестицій.

  • відновлення економічної активності та фінансової стабільності підприємств;
  • залучення для кластерів місцевої економіки перспективних партнерів (клієнтів, інвесторів, технологічних партнерів тощо);
  • розвиток співпраці з міжнародними партнерами;
  • відновлення логістики, пошук та створення нових каналів збуту продукції з метою зниження негативних наслідків російського військового вторгнення в Україну;
  • проведення навчань з питань здійснення державної регуляторної політики виконавчими органами Конятинської сільської ради;
  • запровадження у ЦНАП надання адміністративних послуг, які користуються найбільшим попитом у громадян ТГ, зокрема послуг соціального характеру тощо;
  • впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у процедури надання послуг;
  • забезпечення реалізації державної політики у сфері обслуговування, спрямованої на подальший розвиток підприємницької діяльності та задоволення потреб мешканців громади у товарах та послугах відповідно до діючих стандартів;
  • проведення ярмаркових заходів з продажу продовольчих товарів та сільськогосподарської продукції власного виробництва за доступними цінами безпосередньо товаровиробниками;
  • сприяння впровадженню сучасних форм і методів обслуговування у підприємствах сфери обслуговування;
  • впровадження комерційних та муніципальних послуг, пов’язаних з розвитком туризму та індустрії гостинності з врахуванням потреб населення та його спроможності;
  • встановлення туристичної навігації та туристичного порталу Конятинської громади з врахуванням важливої інформації щодо найближчих укриттів та безпеки перебування.

 

2. Збереження та розвиток людського капіталу

 Створення необхідних базових умов для комфортного та безпечного життя, можливостей для реалізації потенціалу громадян – одна із найважливіших функцій держави. Саме якісний розвиток людського капіталу є основою зростання національної економіки та зміцнення конкурентних позицій України у світі, відповідно і територіальної громади. Основними показниками ефективності роботи у цьому напрямку є підвищення позицій у індексі людського розвитку, зменшення рівнів смертності. Для досягнення пріоритетної цілі – сталого розвитку людського капіталу – передбачено низку трансформацій у ключових соціальних сферах:

  • розвиток Інтернет середовища для інформування населення, в т.ч. внутрішньо переміщених осіб, з питань соціального захисту населення;
  • створення умов для безбар’єрного отримання соціальних послуг маломобільними групами населення;
  • забезпечення безпеки учасників освітнього процесу та доступності якісних освітніх послуг відповідно до потреб та запитів громади;
  • продовження роботи мережами комунальних закладів загальної середньої, позашкільної, дошкільної освіти;
  • здійснення заходів щодо відповідністі до вимог чинного законодавства стану найпростіших укриттів у будівлях комунальних закладів освіти;
  • надання медичних послуг з первинної медичної допомоги населенню (забезпечення мешканців ТГ хворих на рідкісні (орфанні) захворювання, хворих з пересадженими органами імуносупресивними препаратами, виробами медичного призначення інвалідів та дітей-інвалідів (підгузки та засоби догляду);
  • забезпечення продуктами дитячого харчування дітей перших двох років життя із малозабезпечених сімей;
  • забезпечення закупівлі туберкуліну для проведення своєчасної туберкулінодіагностики дітей громади;
  • відшкодування витрат, пов'язаних з відпуском лікарських засобів безоплатно і на пільгових умовах;
  • надання медичної допомоги в умовах денних стаціонарів та стаціонарів вдома;
  • забезпечення транспортування на діаліз та до дому пацієнтів із термінальною стадією хронічної хвороби нирок та тяжкою супутньою патологією;
  • надання стоматологічної допомоги населенню громади (забезпечення пільговим зубопротезуванням інвалідів війни, учасників бойових дій та інших осіб пільгової категорії);
  • покращення та оновлення матеріально-технічної бази медичних закладів;
  • забезпечення розвитку ендопротезування великих суглобів;
  • зміцнення матеріально-технічної бази центрів ПМСД шляхом модернізації існуючих амбулаторій загальної практики-сімейної медицини та оснащення центрів ПМСД у відповідності до табелю оснащення;
  • зміцнення матеріально-технічної бази амбулаторно-поліклінічних підрозділів закладів охорони здоров’я вторинного рівня за рахунок придбання нового сучасного медичного обладнання;
  • використання інформаційно-комунікаційних технологій у медичних закладів міста та подальший розвиток системи E-health, електронного документообігу;
  • продовження фінансування медичних закладів у рамках реалізації програми медичних гарантій медичного обслуговування населення шляхом укладення договорів з НСЗУ;
  • реалізація державної політики в галузі охорони праці, створення підґрунтя для побудови ефективної системи комплексного управління безпекою та гігієною праці, профілактика та запобігання нещасним випадкам;
  • проведення моніторингу в сфері оплати праці, в частині своєчасної і не нижчої за визначений державою мінімальний її розмір. У разі виникнення загрози або підтвердження фактів несвоєчасності чи виплати не в повному обсязі заробітної плати вжиття оперативних заходів;
  • створення сприятливих умов для соціального становлення і розвитку молоді та сімей ТГ;
  • збереження та зміцнення фізичного здоров'я дітей та молоді, формування у громадян принципів здорового способу життя;
  • проведення низки заходів, спрямованих на реалізацію державної молодіжної та сімейної політики в громаді;
  • розвиток сімейних форм виховання дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування;
  • ведення Єдиного електронного банку даних дітей, які опинились у складних життєвих обставинах;
  • розвиток та популяризація альтернативних форм сімейного виховання;
  • забезпечення дітей, які постраждали внаслідок воєнних дій, матеріальною підтримкою;
  • впровадження комеморативних практик з метою виховання національної самосвідомості та почуття патріотизму;
  • організація заходів, спрямованих на реінтеграцію внутрішньо переміщених осіб до культурного життя ТГ;
  • модернізація мережі закладів культури, інфраструктури для формування сучасного культурного простору, проведення реконструкцій та капітальних ремонтів, реалізація стратегії цифровізації в культурі;
  • поліпшення культурного обслуговування населення шляхом реалізації різноманітних артпроєктів, підтримка креативних хабів;
  • проведення загальносільських заходів до державних та пам’ятних дат;
  • відродження фестивальних рухів шляхом організації культурно-мистецьких проєктів всеукраїнського та міжнародного рівнів 
  • розвиток екосистеми для культури, пам’яті, спадщини та креативних індустрій з акцентом на самобутність, мистецтво, художню освіту.

 Збереження життя та здоров’я громадян, підвищення рівня освіти та ефективна фінансова підтримка науковців, чесні пенсії та соціальний захист – це ті  завдання, які ми ставимо на меті вирішити задля створення основ міцного та квітучого українського суспільства.

 

3.Підвищення рівня безпеки життя громадян. Цивільний захист та техногенна безпека

Пріоритетними напрямами та завданнями з підвищення рівня безпеки життя громадян, цивільного захисту та техногенної безпеки на 2024 рік є:

- запобігання надзвичайним ситуаціям, ефективне реагування на них, забезпечення збереження життя і здоров’я людей;

- запобігання загибелі людей на водних об’єктах;

- організації навчання населення правилам безпеки життєдіяльності;

- утримання фонду захисних споруд в готовності до використання за призначенням;

- удосконалення системи централізованого оповіщення та зв’язку цивільного захисту;

- забезпечення захисту життя та здоров’я населення, навколишнього природного середовища і об’єктів від впливу небезпечних факторів пожеж.

 

 

Основні заходи для їх виконання:

-. створення матеріальних резервів для запобігання і ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;

- своєчасне та якісне проведення невідкладних відновлювальних робіт і заходів, спрямованих на ліквідацію надзвичайних ситуацій та їх наслідків;

- запобігання загибелі людей на водних об'єктах;

- організація навчання населення дій у надзвичайних ситуаціях;

- публікацій в місцевих засобах масової інформації інструкцій про дії населення в різних надзвичайних ситуаціях, що можуть виникнути на території громади;

- використання систем зв’язку, телевізійного оповіщення, радіотрансляційних мереж та інших технічних засобів передавання інформації, встановлення сирен та вуличних гучномовців для можливості оповіщення населення в населених пунктах;

- організація розробки та проведення сезонних пожежно-профілактичних заходів під час підготовки до пожежно-небезпечних періодів року;

- виготовлення та розміщення в коридорах загального користування житлових будинків і закладів освіти табличок, листівок, плакатів з короткими інструкціями про заходи пожежної безпеки і рекомендаціями про порядок евакуації на випадок пожежі;

- забезпечення здійснення заходів пожежної безпеки в комунальних установах територіальної громади.

 

4. Проекти економічного розвитку

1. Створення та розвиток сільськогосподарського кооперативу (гриби, дикороси) в Конятинській ТГ.

 Передбачається створення сільськогосподарського кооперативу по заготівлі та переробці і реалізації дикоросів на базі мешканців, які фактично заготовляють дану продукцію та реалізують її гуртовим покупцям по досить низькій ціні. Домогосподарства громади отримають змогу отримувати додаткові кошти за заготівлю грибів, ягід та лікарських рослин, а також сільськогосподарської продукції, вирощеної в особистих селянських господарствах.

 План заходів передбачає: проведення інформаційної роботу серед мешканців громади; затвердження Статуту та правил внутрішньогосподарської діяльності кооперативу; підготовка та аналіз бізнес-плану і його затвердження або не затвердження. За умови затвердження - проведення необхідних ремонтних робіт та закупівля обладнання; налагодження технологічного процесу, включно з навчанням персоналу; налагодження системи збуту продукції.

2. Програма розвитку туризму: покращення туристичної інфраструктури, розробка туристичних маршрутів у громаді. Географічне розташування громади у гірській зоні поруч із річками, придатними для сплаву, у сукупності із збереженими культурними традиціями, частковою наявністю місць для зупинки та відпочинку туристів, новітні традиції дають підстави для розвитку зеленого туризму. Однак це потребує розвитку туристичної інфраструктури. Першими кроками, які не є надто витратними і які бачить для реалізації сільська рада, є облаштування на території ТГ кемпінгів. План заходів з реалізації даного проекту передбачає роботу з експертом з розвитку туризму щодо вибору можливих територій, їх юридичне оформлення та подальше облаштування їх інфраструктури, а також розробку місцевих туристичних маршрутів, листівок для туристів з інформацією про можливості проживання, харчування, купівлі виробів народних промислів, відвідання туристичних об’єктів тощо та подальша промоція території через ЗМІ та Інтернет ресурси.

3. Розробка Мапи громади. Даний проект є логічним продовженням двох попередніх. Карту можна буде презентувати у друкованому вигляді на економічних та інвестиційних форумах, надавати для ознайомлення потенційним інвесторам. В електронному вигляді карта буде розміщена на офіційному сайті громади, а також в міру можливостей – на інших тематичних Інтернет ресурсах (сторінка громади). Передбачається, що на карту буде нанесена інформація як про потенційні можливості для створення бізнесу, так і про діючий бізнес, туристично привабливі об’єкти та місця розташування. Для реалізації даного проекту потрібно зібрати та структурувати всю необхідну інформацію, пропрацювати з дизайнерами електронну та друковану версію карти, перекласти погоджений варіант англійською мовою та використовувати в подальшому для промоції громади.

Конятинська громада повністю складається із сільського населення, але має свою особливість: це гірська територія, мешканці мають земельні ділянки та ведуть особисте селянське господарство, але, враховуючи погодні умови та склад грунтів, сільськогосподарської продукції не завжди вистачає і для власного споживання. Однак специфіка гірської території та лісів дає можливість використовувати продукти побічного лісокористування: гриби, ягоди, дикороси. Мешканці громади займаються їх збором та реалізацією. Однак переважній більшості, особливо людям похилого віку, людям з особливими потребами, мамам з малолітніми дітьми чи багатодітним мамам їх реалізувати складно: за місцем проживання продукцію майже ніхто не закупляє. В тих випадках, коли є закупівля, вона здійснюється по дуже низьких економічно невигідних для мешканців громади цінах. Тому ОМС ТГ одним із пріоритетних напрямів своєї діяльності вбачає підтримку створення кооперативів у громаді, які зменшать негативний вплив безробіття та міграцію в міста та інші регіони і країни, дадуть поштовх розвитку продуктивних сил на селі та згуртують біля себе людей для соціального і економічного розвитку громади.   Об’єднання в кооперативи, в першу чергу, багатофункціональні сільськогосподарські, дасть змогу мешканцям громади, з однієї сторони,збільшити доходи від реалізації продуктів побічного лісокористування внаслідок можливості формування більших партій продукції та її переробки, що збільшить ланцюг доданої вартості; з іншої сторони - зменшити витрати на закупівлю насіння, засобів захисту рослин, кормів для тварин тощо. Такий кооператив може займатись сушкою, заморозкою, фасуванням дарів лісу тощо. Орган місцевого самоврядування готові брати на себе зобов’язання і надавати за потреби приміщення для кооперативів та залучати фінансову і інституційну підтримку для їх становлення і розвитку. Участь у кооперативах також може бути корисною для дрібних підприємців. Передбачається, що принаймні 20 домогосподарств стануть членами кооперативу. Кооператив як елемент соціальної економіки на селі стане інструментом сприяння зайнятості та отримання доходів мешканцями громад. Замість того, щоб постійно надавати соціальні допомоги, які не мають тривалого ефекту, місцева влада створить умови для можливості самостійно заробляти та отримувати додаткові доходи, що є набагато ефективнішим. Це сприятиме також покращенню психологічного клімату у селах громади та формуванню впевненості у завтрашньому дні. Вирішення проблеми зайнятості та отримання стабільного доходу надає сталості результатам проекту. Громада отримає приклад підходу до розвитку соціальної економіки та покращення економічного стану мешканців громади. Враховуючи значний туристичний потенціал громади, її гірське розташування, наявність на території садиб сільського зеленого туризму,  якісна продукція кооперативу може бути одним із якірних точок також і для розвитку зеленого туризму на теренах громади. Даний проект є реалістичним до впровадження за умови затвердження бізнес-плану і залученням коштів для його фінансування.

 

5. Результати виконання програми

Фінансове забезпечення реалізації завдань і заходів Програми буде здійснюватися за рахунок державного і місцевого бюджетів, коштів суб’єктів господарювання, вітчизняних та іноземних інвесторів, міжнародних фінансових організацій та коштів інших джерел, не заборонених чинним законодавством. Спрямування інвестиційних потоків у різні сфери економічної та соціальної діяльності дозволить забезпечити вирішення основних соціальних питань та виконання планових надходжень до бюджету громади. Для забезпечення ефективного використання бюджетних коштів передбачається концентрація видатків на заплановані бюджетні призначення та виконання пріоритетних проектів розвитку соціальної інфраструктури.

З метою належного виконання Програми будуть прийняті необхідні цільові галузеві програми. Необхідно забезпечити фінансування з бюджету громади першочергових заходів цільових програм, які реалізовуватимуться відповідно до пріоритетів даної Програми.

Результатами виконання Програми стануть:

- активізації роботи з залучення коштів міжнародної технічної допомоги та благодійних фондів для реалізації соціально-економічних проектів;

- забезпечення населених пунктів громади містобудівною документацією, що дасть можливість поліпшити інвестиційну ситуацію та визначити перспективи розвитку територій;

- проведення інвентаризації наявного матеріально-технічного і ресурсного потенціалу та розроблення пропозицій щодо можливостей ширшого його використання;

- формування сприятливого та активного бізнес-середовища та громадянської свідомості підприємців;

- забезпечення сталого функціонування та розвитку житлово-комунального господарства;

- активне впровадження енергозберігаючих технологій, засобів обліку і регулювання споживання електроенергії;

- поліпшення торгівельно-побутового обслуговування населення;

- оптимізація мережі освітніх закладів;

- зниження рівня поширення негативних явищ у дитячому та молодіжному середовищі;

- сприяння молодіжному руху та молодіжнім ініціативам громади;

- сприяння розвитку інфраструктури, поліпшення стану доріг, підвищення рівня надання послуг з пасажирських перевезень;

- поліпшення благоустрою населених пунктів.

 

 

Сільський голова                                                         Олексій СКРИПЧУК