проекти рішень сесії №б/н «Про затвердження Плану Місцевого економічного розвитку Конятинської сільської ТГ на 2024 рік»

  • 14
Скликання: VIII скликання
Сесія / комісія: ХХІХ сесія
Тип документу: проекти рішень сесії
Дата: 19.02.2024
Номер документу: б/н
Назва документу: Про затвердження Плану Місцевого економічного розвитку Конятинської сільської ТГ на 2024 рік

 

УКРАЇНА

 

КОНЯТИНСЬКА сільська рада

ХХІХ сесія  VІІІ скликання

 

РІШЕННЯ

ПРОЕКТ

__________2024 року

с. Конятин

№ __-__/__

 

 

Про затвердження Плану Місцевого економічного розвитку Конятинської сільської ТГ на 2024 рік

 

 

Керуючись ст. ст. 25, 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою участі та співфінансування проекту «Об’єднання громад - за для сталого економічного зростання (СопСот4ЕО)» відповідно до грантової угоди з Делегацією Європейського Союзу № ЕМ/2021/430-447 від 29.12.2021р, що фінансується Європейським Союзом, враховуючи рекомендації постійної комісії з питань планування бюджету і фінансів, соціально-економічного розвитку територіальної громади, сесія сільської ради

 

ВИРІШИЛА:

  1. Затвердити План місцевого економічного розвитку Конятинської сільської ТГ на 2024 рік (додається).
  2. Секретарю сільської ради Зої ПЕРЕПЕЛИЦІ оприлюднити дане рішення на офіційному сайті Конятинської сільської ради.
  3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань планування бюджету і фінансів, соціально-економічного розвитку територіальної громади (Юрій МАРОТЧАК).

 

 

 

Сільський голова

Олексій СКРИПЧУК

Проєкт  даного  рішення  опубліковано  на  дошці оголошень  січень  2024 рік

 

     ЗАТВЕРДЖЕНО

рішення ХХІХ сесії сільської ради VІІІ скликання

від  __.02.2024 № __-29/24

 

Описание: C:UsersJulia DzingailoDocumentsM4EG crop.jpg

 

 

 

ПЛАН МІСЦЕВОГО

ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ

 

КОНЯТИНСЬКОЇ  СІЛЬСЬКОЇ РАДИ  ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ  

ГРОМАДИ

 

 

                                                 

 

 

Україна

Липень 2023

Шановні пані та панове, мешканці та         партнери нашої громади!

 

У відповідності до Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», відповідно до концепції реформування місцевого самоврядування у 2017 році створена наша Конятинська територіальна громада. Ми – невелика, але  амбітна громада, що об’єднала 3 сільські ради та складається з 10 сільських населених пунктів. Сучасний світ постійно змінюється, і нам потрібно своєчасно реагувати на нові виклики і тренди глобального розвитку. Ми орієнтуємось на європейський підхід до муніципального розвитку, в основі якого – забезпечення гідних умов та високих стандартів якості повсякденного життя мешканців. В теперішній час Конятинська ТГ визначає шляхи свого економічного розвитку. Ці шляхи можуть бути вірно обрані тільки на основі розробленого реалістичного плану місцевого економічного розвитку, що є результатом дієвого партнерства влади та бізнесу, представників громадянського суспільства, активістів.

З цією метою  Конятинська ТГ має намір працювати над впровадженням Плану в рамках Ініціативи «Мери за економічне зростання» та розпочала процес підготовки плану.

Адже ніхто, крім нас, не знає наші проблеми та ніхто не зможе їх вирішити краще, ніж ми.

План місцевого економічного розвитку Конятинської ТГ є першою спробою громади створити партнерство та здійснити оперативне планування розвитку своєї економіки з використанням сучасного європейського досвіду, зробити партнерство з приватним сектором та громадським суспільством сталим для впровадження проектів, які забезпечуватимуть економічний розвиток громади.

 Тому запрошую усіх жителів та партнерів громади долучитись до кропіткої, складної, але в той же час й найцікавішої, роботи з впровадження Плану місцевого економічного розвитку.

 

      З повагою,

       Сільський голова                                                                        Олексій Скрипчук

 

 

 

Щоб отримати копію цього Плану, зверніться до:

Ім’я:

Посада:

Адреса: 59122, Чернівецька обл., Вижницький  р-н, с. Конятин, вул. Центральна,162

Телефон: +380970377717, е- mail: konyatinsr@ukr.net  Веб-сайт: konyatynska-gromada.gov.ua.

  1. Резюме

План МЕР для  Конятинської ТГ – це перша її спроба підійти до планування економічного розвитку як до перспективної системи впровадження низки партнерських проектів. План був розроблений у партнерстві місцевої влади з представниками приватного сектору та громадянського суспільства. Для його розроблення була створена спеціальна робоча група. Крім членів РГ до розробки плану МЕР залучалися керівники  підприємств, окремі фізичні особи – підприємці.

План місцевого економічного розвитку як інструмент участі  в Ініціативі ЄС „Мери за економічне зростання“ і має на меті забезпечення сталого економічного розвитку Конятинської сільської ТГ у короткотерміновій перспективі. Досягнення мети здійснюватиметься на принципах державно-приватного діалогу шляхом реалізації відповідних заходів, які сприяють активізації приватного сектору економіки та підвищенню рівня зайнятості.

Проведений аналіз місцевої економічної структури Конятинської ТГ показали  наявність двох основних галузей, які впливають на її стан. Найбільш вагомий внесок в економічний розвиток громади здійснює лісова галузь (найбільші платники податків, головні роботодавці). Друге місце у структурі приватного сектору громади посідає  сільське господарство, діяльність яких здебільшого зосереджена на утриманні ВРХ та овець.

Покращенню економічної ситуації в громаді будуть сприяти такі сильні сторони як наявність умов для виробництва  натуральної м'ясо-молочної продукції та наявність вільних сільськогосподарських земель. Тенденцію зростання популярності сільського, зеленого, культурного та агротуризму серед населення України та Європи Конятинська ТГ може використати для власного розвитку, оскільки  наявні існуючі та потенційні туристичні об'єкти

Виходячи з результатів структурного аналізу усіх чинників, що впливають на економічний розвиток Конятинської ТГ,  було сформовано бачення місцевого економічного розвитку, яке виглядає наступним чином:

Конятинська ТГ – громада багата лісовими та земельними ресурсами, де створено клімат для розвитку дружнього до природного середовища підприємництва та туризму. Громада розвивається згідно з принципами сталого розвитку, а саме:  соціально, економічно й екологічно збалансований розвиток, спрямований на підвищення економічного потенціалу, повноцінного життєвого середовища для сучасного та наступних поколінь на основі раціонального використання ресурсів.

Для досягнення цього бачення були визначені такі цілі економічного розвитку, кожна з яких передбачає відповідні дії для їх досягнення:

1. Створення системи інформування та залучення потенційного інвестора

2. Сприяння розвитку підприємництва з дотриманням екологічних стандартів

3. Інституційна та інформаційна підтримка розвитку туризму

До основних заходів з формування конкурентоспроможного інвестиційного продукту належить формування  інвестиційних пропозиції та забезпечення доступу до інвестиційних продуктів, якому передує проведення повної інвентаризації ресурсів на території Конятинської ТГ та просторове планування території. Важливим моментом економічного розвитку Конятинської ТГ є розвиток екологічного виробництва. Зважаючи на тенденцію зростання популярності сільського, зеленого, культурного та агротуризму серед населення України та Європи та маючи в своєму запасі існуючі та потенційні туристичні об'єкти, Конятинська ТГ планує створити місцеві туристичні продукти та здійснити кампанію з їх промоції з урахуванням вивчення потреб потенційних туристів.

Загальний обсяг фінансування запропонованих заходів складає – 14630 тис.грн. (484,18 тис. євро).

Видатки на реалізацію Плану будуть співфінансуватися бюджетом громади, а також бізнесом та партнерами Конятинської  громади. Впровадження Плану та моніторинг його виконання буде здійснюватися у постійній тісній взаємодії сільської ради з представниками місцевого бізнесу та організацій громадянського суспільства. Сільська рада, разом  із партнерами, прикладе всі необхідні зусилля для реалізації заходів нижченаведеного плану.

 

 

2. Перелік таблиць та схем

 

Таблиця 1: План дій

Таблиця 2: Схема фінансування

Таблиця 3: Показники моніторингу

Додатки:

Таблиця 4: Класифікація за видами економічної діяльності

Таблиця 5: Оцінка співпраці на місцевому рівні

Таблиця 6: Галузі (та підгалузі) з перспективою зростання та їхні проблеми

Таблиця 7. Структура земельних ресурсів громади

Таблиця 8. Потреби приватного сектору у земельних ресурсах та інфраструктурі

Таблиця 9: Правові та інституціональні умови

Таблиця 10. Ринок праці в Конятинській  громаді

Таблиця 11: Ситуація з кваліфікованою робочою силою

Таблиця 12: Як місцевість сприймається її мешканцями

 

3. Перелік скорочень

 

ОТГ – об`єднана територіальна громада

ЄС – Європейський Союз                                                                                             

ФАП – фельдшерсько-акушерський пункт

ЗУ – Закон України

SWOTаналіз сильних, слабких сторін, а також, сприятливих можливостей і загроз

ДФРР – Державний фонд регіонального розвитку

M4EG – ініціатива Європейського Союзу «Мери за економічне зростання»

МСБ (МСП) – малий     та середній бізнес

Проект АДА – Проект Австрійської Агенції розвитку  Сприяння сталому розвитку сільських територій Чернівецької та Одеської областей

Проект M4EGпроект «Різні громади – спільні рішення для економічного зростання», що реалізується за підтримки ЄС в межах ініціативи «Мери за економічне зростання»

ОСГ – особисті селянські господарства

Проекти/програми МТД – проекти та програми в рамках залучення міжнародної технічної допомоги 

с/г – сільське господарство

ДФС – державна фіскальна служба 

ТПВ – тверді побутові відходи

ПКД – проектно-кошторисна документація

СОК – сільськогосподарський обслуговуючий кооператив

ЦНАП – центр надання адміністративних послуг

ДАБІ – державна архітектурно-будівельна інспекція

СПД – суб’єкт підприємницької діяльності

 

4. Вступ до плану

Конятинська сільська територіальна громада знаходиться на правому березі річки Білого Черемошу та   на відстані: до обласного центру м. Чернівці – 120 км, до районного центру м. Вижниця та найближчої залізничної станції  – 46 км. Утворена Конятинська громада 30 квітня 2017 року з адміністративним центром в селі Конятин.    Найбільшим природним багатством та потенціалом Конятинської ТГ   є ліс та земля.

На території Конятинської територіальної громади проживає   4697  осіб серед яких 2396 жінок та 2301  чоловіків, у т.ч. 2634 осіб працездатного віку. Середній вік мешканців складає  44.5 роки. Однак, за оціночними даними, понад 600 осіб працюють за межами регіону (точна інформація відсутня).

На території громади здійснюють господарську діяльність 130 суб’єктів підприємницької діяльності, з них фізичних осіб підприємців 124. Наявні суб’єкти господарювання в громаді є представниками мікро бізнесу. В структурі приватного сектору Конятинської громади найбільш поширеними є галузі сільського господарства.

Конятинська сільська рада визнає місцевий економічний розвиток вирішальним чинником збереження та примноження потенціалу, утвердження життєздатності та самодостатності територіальної громади. У межах цього процесу місцева влада, бізнес та громада покликані діяти спільно. План економічного розвитку Конятинської сільської територіальної громади розроблений з врахуванням методології  Ініціативи Європейського Союзу «Мери за економічне зростання» та українського чинного законодавства

В результатів  сприйняття та розуміння підходів  Ініціативи ЄС «Мери за економічне зростання» ми прагнемо набути пропоновані нею досвід та знання та рухатись  відповідно до сучасних муніципальних тенденцій та новацій, а також скористатись можливостями, пропонованих Ініціативою, зокрема, налагодити прямі контакти з міжнародними фінансовими організаціями та потенційними інвесторами, активно брати участь в заходах з обміну персоналом, тренінгах, семінарах та робочих поїздках та отримати грантову підтримку в реалізації конкретних заходів цього Плану.

Цей План є новим інструментом планування місцевого економічного розвитку та створення місцевого партнерства. Він спрямований передусім на розвиток приватного сектора місцевої економіки, стимулювання ділової активності місцевих мешканців та створення робочих місць.

Розробка Плану  мала декілька ключових цілей, які тісно пов’язані між собою:

-підготовка власне Плану та етапів його реалізації;

-створення умов для залучення до процесу планування найширших зацікавлених груп;

-перетворення процесу планування із науково-кабінетного у відкритий та доступний процес, до якого можуть долучитись усі охочі.

План  місцевого економічного розвитку Конятинської сільської ради територіальної громади розроблений за умови адресності, містить конкретні завдання та має детально відпрацьовану систему управління.

 План  місцевого економічного розвитку розглядається як плановий документ найвищого ієрархічного рівня планування в громаді, його реалізація вимагає зосередження фінансових, фізичних та людських ресурсів. Усі зусилля виконавчих органів, громадянського суспільства, наукових кіл і громадян будуть націлені на успішну реалізацію проектів та заходів, передбачених Планом.

Таким чином, зосередження та належна координація наявних фінансових ресурсів, залучених із надходжень місцевого рівня, державного бюджету. коштів донорів та з приватних джерел, дає змогу забезпечити досягнення цілей, визначених у цьому Плані.

Основною метою Плану є формування сприятливих умов для економічного розвитку в громаді у співпраці з місцевим бізнесом та громадою.

 

5. Процес розробки Плану місцевого економічного розвитку

План місцевого економічного розвитку  Конятинської територіальної громади  (далі - План) розроблений на основі партнерства місцевої влади з бізнесом та активними громадянами. Це перший План у громаді, до обговорення та  розробки якого залучалось широке коло бізнесу та мешканців.  Для розробки Плану місцевого економічного розвитку Конятинської територіальної громади  рішенням виконкому від  03 березня 2023  року № 42/7 було створено робочу групу у із представників сільської ради, депутатів та місцевих підприємців. (Див. Додаток А до Плану). До складу робочої групи увійшло 11 осіб (5 – жінок; 6 - чоловіків), що складає певний баланс між гендерними та демографічними групами. В розрізі соціальних груп  ввійшли представники сільської ради, депутатського корпусу та місцевого бізнесу, зокрема, старости сіл громади.

В процесі розробки Плану було проведено 7 засідань робочої групи; проведено 5 зустрічей з окремими підприємцями, здійснено опитування мешканців громади щодо сприйняття ними своєї громади. У ході цих заходів прийняло участь близько 120 осіб.

Засідання робочої групи були відкриті для усіх мешканців: оголошення розміщувалось в мережі Інтернет. Напрацьовані матеріали надавались членам робочої групи в друкованому вигляді для можливості подальшого опрацювання та поширення інформації. Враховувались думки та позиції як членів робочої групи, так і інших ініціативних мешканців громади. Рішення приймались консолідовано, з врахуванням думок кожного члена робочої групи та осіб, які приймали участь у засіданнях робочої групи.

Для розуміння потреб місцевого бізнесу та мешканців населених пунктів громади проводились зустрічі голови громади, депутатів  на підприємствах, збори громадян, на яких обговорювався поточний стан речей та  потенційні напрями розвитку.

Результати роботи стали підґрунтям та основою розробки  даного Плану. Проект плану був розміщений на офіційному сайті громади, а також наданий  Раді підприємців Конятинської  територіальної громади керівникам структурних підрозділів сільської ради для внесення пропозицій та зауважень, які були обговорені на останньому засіданні робочої групи та частина включена у План.

 

6. Місцевий економічний аналіз

6.1. Аналіз місцевої економічної структури

Бізнес громади  майже 100-відсотково представлений мікро бізнесом – тільки 1  суб'єкт господарювання відносяться до категорії середніх; великі на території громади відсутні взагалі.

Ця ситуація відображає в загальному і ситуацію в Чернівецькі області, де біля 90% суб’єктів господарювання відносяться до категорії дрібного та малого бізнесу.

В розрізі економічної активності та видів економічної діяльності ситуація в громаді неоднорідна і суттєво відрізняється по населених пунктах. Так, в насалених пунктах Яблуниця, Конятин, Довгопілля, які є  наближенні до центру громади сконцентровані торгівельні заклади – 32 суб’єктів господарювання, які займаються саме торгівлею. На території сіл основним напрямом є  ведення підсобного господарства (1670 осіб в громаді займається особистим селянським господарством), але в основному у галузі тваринництва  - це утримання великої рогатої худоби та овець.

Аналізуючи бізнес-середовище громади, основними наповнювачами бюджету, можна виділити наступні підприємства:

Путильська філія ДП «Ліси України» - лісозаготівлля;

ПП «ЛЄГО»- лісозаготівлля та деревопереробука;

ЗЕА «НОВОСВІТ»- гідроелектростанція.

У селах громади ситуація складна тим  що, виробництва немає   і люди виживають за рахунок ведення підсобного господарства: утримували овець, великої рогатої худоби. При цьому одноосібні господарі не можуть забезпечити реалізацію великих партій молока, м'яса,  що обмежує їх доступ до організованого ринку збуту сільськогосподарської продукції, крім того невеликі партії продукції скупляються  по заниженій ціні закупівельниками з інших областей – це призводить до економічної неефективності такої діяльності.

Оцінюючи реальну ситуацію фінансової спроможності громади, та враховуючи думку представників бізнесу та мешканців, робоча група зробила висновки, що основна увага буде зосереджена на сприянні розвитку вже діючого бізнесу, започаткуванню нових видів бізнесу, а також на розвиток особистого селянського господарств.

Для цього необхідно створити систему інформування та залучення потенційного інвестора.

Негативний вплив на розвиток економіки має відтік працездатного населення до міських населених пунктів. Розвиток підприємницької активності в громаді, стимулювання кооперації, фермерства, дрібного підприємництва має важливе значення для  Конятинської ТГ. Цей напрям слід розглядати і як додаткове джерело наповнення бюджету і як можливість створити нові робочі місця в Конятинській ТГ, утримавши таким чином мешканців від від’їзду на тимчасові або й постійні заробітки, а той взагалі виїзду.

 

6.2. Міжсекторальне співробітництво і взаємодія на місцевому рівні

Конятинська сільська  рада здійснює свою діяльність на принципах відкритості та партнерства з мешканцями та місцевим бізнесом.

Також з метою  забезпечення прав  громадян на участь  у вирішенні питань місцевого значення, здійснення  громадського  контролю за діяльністю  органів місцевого самоврядування, врахування  громадської думки  під час формування  та реалізації місцевої політики, формування  дієвого механізму взаємодії органів місцевого самоврядування і суб’єктів господарювання на засадах партнерства, відкритості та прозорості, при сільській  раді створена як дорадчий орган Раду підприємців Конятинської  територіальної громади – затверджено рішенням виконавчого комітету  №37/11 від 28.07.2021 року, до складу якої входять 10 представників  приватного бізнесу. Голова громади часто відвідує підприємства та спілкується безпосередньо на виробництвах  як з власниками/керівниками бізнесу, так і працівниками.

Сільська  рада підтримує дрібний бізнес, встановлюючи ставки єдиного податку, прийнятні для підприємців. Так, у 2021 р. ставка для платників ІІ групи була знижена вдвічі,  з 20% до 5% та 10%).

Проводиться дуже багато роботи  сільською радою, спрямованої на консолідацію громади, однак вона не носить системного характеру. Інституції підтримки бізнесу в громаді відсутні наразі, але є попит на професійні послуги. Тому громада ініціювала створення Центру економічного зростання і реалізує проект в межах ініціативи M4EG, в рамках якого і буде створений такий центр як складова мережі центрів 10  ОТГ Чернівецької  області для налагодження між секторального і міжмуніципального співробітництва.  Це сприятиме  підтримці бізнесу, більш швидкого взаємного реагування на потреби та підвищенню рівня взаємодовіри.

                                                                                    

6.3.Прозора, вільна від корупції  адміністрація, що сприяє розвитку бізнесу

Конятинська сільська  рада у своїй роботі орієнтована на якісне задоволення потреб мешканців та бізнесу, веде свою діяльність відкрито та прозоро. Для запобігання можливим корупційним проявам вакансії заповнюються на конкурсних засадах, з публічними публікаціями оголошень, здійснюючи закупівлі через систему PROZORRO. Копії усіх договорів розміщуються в системіз дотриманням вимог чинного законодавства.

Громада має офіційний сайт https://konyatynska-gromada.gov.ua,  де розміщується всі проекти нормативно-правових актів для обговорення. Також громада має свою групу у Фейсбуці – «Конятинська територіальна громада». 

Інформацію про склад виконавчого комітету, депутатів сільської  ради розміщено на сайті. Рішення виконавчого комітету та сесій, річний план закупівель із змінами також розміщені на офіційному сайті.

В  приміщенні сільської  ради розміщено інформаційні стенди та дошки оголошень з інформацією, яка постійно оновлюється. Саме вільний доступ громадськості до інформації щодо діяльності сільської ради є головним чинником прозорості та найдієвішим  методом запобігання корупційним діям.

Сільська рада неодноразово організовувала круглі столи з представниками місцевого бізнесу з метою залучення всіх зацікавлених сторін у розвиток територій та налагодження співпраці.

Наразі в громаді проводиться робота по формуванню систематизованої інформація щодо вільних земельних ділянок, приміщень, які є у власності громади, є потреба поновити оцінку земельних ресурсів. Тому планується  створити систему інформування та залучення потенційного інвестора шляхом проведення повної інвентаризації ресурсів на території Конятинської ТГ, формування інвестиційних пропозицій та створення доступу до інвестиційних продуктів.

Сільська рада бере участь у заходах, які проводять різні установи (Державна фіскальна служба, Центр зайнятості, Пенсійний фонд, банки) – проведення семінарів, круглих столів, нарад з питань ведення бізнесу, банківських кредитних пільгових програм тощо.

6.4. Доступ до фінансування

Через недостатній рівень фінансової грамотності, брак інформації та практичного досвіду місцеві підприємці фактично не використовують кошти з діючих програм державної підтримки для фермерських господарств та сільськогосподарських кооперативів. Основним джерелом фінансування бізнесу для місцевих підприємців є власні заощадження, кошти, зароблені за кордоном та позикові кошти.

Тому громада працює в напрямку пошуку та залучення інших джерел фінансування, надання бізнесу інформаційної підтримки щодо діючих програм підтримки бізнесу Європейського Союзу, інших донорів, створення місцевих кредитних спілок.

З огляду на незначну дохідну частину сільського бюджету, фінансової підтримки з його коштів не надавалася і в подальшому є мало реальною. Отже, основними потенційними джерелами залучення фінансування для місцевого бізнесу є діючі програми державної підтримки та зовнішні фінансові установи – як вітчизняні (банки, кредитні спілки, фонди підтримки підприємництва), так і міжнародні (Європейського банку реконструкції та розвитку, програми міжнародної технічної допомоги тощо), інформацію про яких влада планує надавати підприємцям.

Фахівцями сільської ради здійснюється також моніторинг програм державної та грантової підтримки  бізнесу та доводиться до цільової категорії приватного сектору, зокрема, агропромислового. Протягом  2018, 2019, 2020 років діяли державні програми підтримки для мешканців, які утримують худобу; програми підтримки кооперативів. У цьому напрямку були проведені збори по населених пунктах, доведена інформація та перелік необхідних документів і порядок отримання такої підтримки. Від людей зібрані необхідні пакети документів та передані в обласну адміністрацію для оформлення допомог.

 

6.5. Земельні ресурси та інфраструктура

 

Для ефективного розвитку бізнесу, залучення інвесторів  необхідні передумови. Сільська рада робить усе від неї залежне для створення сприятливих умов для ведення бізнесу, у т.ч. щодо підтримання в належному стані місцевої інфраструктури.

У громаді наявна мережа доріг, що належать до комунальної власності Конятинської сільської територіальної громади.  У цілому по громаді мережа доріг загального користування забезпечує транспортне сполучення між населеними пунктами.

Транспортне сполучення у сільській місцевості дорогами загального користування забезпечує доступність сіл до районного центру. Одним з найважливіших питань громади є стан дорожнього покриття на переважній більшості доріг. Щороку проводиться ямковий ремонт та частково капітальний  ремонт доріг, але ці заходи не можуть в повній мірі вирішити проблему. До вирішення проблеми долучаються і місцеві мешканці: з одного боку, контролюючи якість робіт підрядниками, а з іншого – облаштовуючи автобусні зупинки для покращення комфорту при очікуванні транспорту. 

Земельні ресурси громади складають 121,7 га, з них: землі сільськогосподарського призначення 624 га , землі житлової та громадської забудови 543 га, землі лісового фонду 8202,50 га, землі промисловості 7,513 га. Попит бізнесу на земельні ділянки та приміщення частково  задоволений. Однак громада має ще вільні, незадіяні земельні ділянки та приміщення, які можна використати під бізнес (переважно приміщення господарських дворів). Саме з метою задоволення потреб представників бізнесу розпочата робота з інвентаризації наявних ресурсів, в результаті якої будуть сформувані інвестиційні пропозиції.

Надання об’єктів комунальної власності у власність або в користування суб’єктам господарювання є виключною компетенцією Конятинської сільської ради. Наразі сільська рада формує  перелік земельних ділянок, які  можуть бути використані для бізнесу.

Щодо комунальної інфраструктури, місцеві підприємці в цілому задоволені рівнем пов’язаних з нею послуг, але рівень розвитку системи поводження з відходами потребує поліпшення.

Відповідно серед заходів Плану - інвентаризація комунальних земель та нерухомості, підготовка необхідної документації із землеустрою та містобудівної документації, сприяння у прокладенні доріг та інженерних мереж, організація та проведення конкурсів інвестиційних проектів для їх подальшої реалізації на території сільської ради тощо. Щороку з місцевого бюджету плануються капітальні видатки для покращення місцевої інфраструктури, зокрема проводяться роботи по ремонту доріг та мережі вуличного освітлення.

 

6.6. Правова та та інституціональна база

 

 

Конятинська сільська рада здійснює відносно незначний обсяг регуляторних повноважень, що полягає у встановленні ставок місцевих податків та зборів, плати за оренду комунальних земель та майна, визначення порядку надання комунального майна в оренду на конкурсних засадах. Відповідні рішення сільської ради приймаються за процедурами, передбаченими законодавством про регуляторну діяльність, з підготовкою аналізу регуляторного впливу та публічним обговоренням, та забезпечують врахування позиції як місцевої влади, так і бізнесу та громади.

Найбільшу проблему для підприємців представляє  процес реєстрації підприємства, що вимагає найбільшої кількості документів та часу. Існуюча ситуація негативно впливає на ініціативність нових підприємців,  які внаслідок великої кількості бюрократичних бар’єрів стають більш пасивними. Підприємці зауважують недосконалість, а особливо часті зміни в податковому полі, у т.ч. на рівні нормативно-правових актів (часта зміна форм звітності, неоднозначне, часто діаметрально протилежне трактування норм Податкового Кодексу податковими розясненнями тощо)

Велика кількість претензій стосувалась земельного питання: оскільки виникає багато проблем із оформленням та/або переофрмленням права користування/оренди земель: непрозорість та незрозумілість процедури, затягування у часі; необгрунтоване змішування земель різного цільового призначення.

 

Передбачається розробляти спільні проєкти державної підтримки підприємців та формувати рекомендації, які будуть обов'язкові до розгляду влади. Завданням даного заходу є налагодження ефективного діалогу з представниками бізнесу.

Місцева правова база є майже повністю ефективною, для її вдосконалення заплановано вдосконалення внутрішніх процедур та регламентів, розширення послуг, публічне обговорення проектів рішень, спрощення  адміністративних процедур та ін.

З точки зору впливу на місцевому рівні: проблеми для бізнесу створює відсутність у громаді  якісної містопланувальної  документації, зокрема,  Генерального плану. Оскільки відкрите і доступне просторове планування в Україні не було до останнього часу нормою, в громаді відсутня містобудівна документація, яка є основою просторового планування. Це породжую численні проблеми, зокрема, для бізнесу, та корупцію, а бізнес хоче бачити прогнозовані та зрозумілі правила забудови. Тому передбачається здійснити роботу по  розробці містобудівної документації та оприлюднити її на сайті громади.

 

6.7. Кваліфіковані трудові  ресурси, інклюзивність

 

Чисельність працюючих у веденні підсобного господарства – 1670  осіб, чисельність працюючих у промисловості -  58 осіб у оптовій та роздрібній торгівлі – 89 осіб. Нестача кваліфікованої робочої сили для сільського господарства буде зростати, у зв’язку із трудовою міграцією населення, зокрема міграцією молоді. Рівень освіти серед  населення громади викликає стурбованість. Статистика свідчить про наявність у переважної кількості населення лише середньої та неповної середньої освіти.

Для збалансованості місцевого ринку праці необхідний розвиток партнерства з розвитку кваліфікованих трудових ресурсів у співпраці із районною службою зайнятості та провідними освітніми закладами області у відповідності до потреб місцевого бізнесу.

З метою розширення сфери застосування праці, "детінізації" зайнятості, зменшення диспропорції між попитом і пропозицією робочої сили необхідно провести легалізацію (оформлення) власників земельних часток (паїв), які обробляють їх одноосібно, шляхом створення сільськогосподарського  кооперативу та розроблення мотиваційних стимулів для розвитку екологічного виробництва.

Зважаючи на безпосередній зв’язок між потребою збереження людського капіталу та забезпеченням місцевих підприємств кваліфікованими трудовими ресурсами першочерговим завданням є створення належних передумов для того, щоб після здобуття професійно-технічної або вищої освіти вихідці з громади повертались та працювали в громаді, вбачаючи тут перспективи для себе і своїх дітей.

 

 

Також суттєву роль відіграє безвізовий режим між Україною та Європейським союзом – це посилює рівень міграції за межі країни. Офіційна статистика відсутня, однак за оціночними даними біля 20% працездатного населення періодично працює за кордоном. Офіційний рівень безробіття не є високим: станом на 01.01.2023  року на обліку перебуває 28  безробітних.

Крім того, офіційний рівень не відображає реального стану речей: сільські мешканці, не маючи можливості працевлаштуватися, але при цьому маючи в користуванні земельні наділи для ведення особистого селянського господарства, втрачають право скористатися послугами служби зайнятості як безробітні особи. Тому реальний стан безробіття є вищим: за методологією МОМ можна говорити про близько   9 % безробітних.

Розглядаючи  ситуацію із людськими ресурсами та потребою в кваліфікованій робочій силі, можна говорити про перевищення пропозиції над попитом  практично в усіх сферах господарської діяльності. При цьому відсутні муніципальні заклади професійної освіти, відтак сільська  рада не має прямого впливу на формування переліку фахівців, які можуть готуватися для ринку праці.

Складно оцінити реальні розміри заробітної плати у бізнес-середовищі, оскільки малими підприємствами статистична звітність не подається. Крім того, офіційні дані не завжди є реалістичними. Однак за оціночними даними можна говорити про коливання в межах від  120 до 350 євро в залежності від кваліфікації та посади.  Це в декілька разів нижче, ніж можна заробити в сусідніх європейських країнах, при цьому дрібний бізнес не спроможний суттєво піднімати заробітні плати, тому втрачає кваліфіковані кадри. Тому  гостро стоїть проблема раціонального використання робочої сили, її правильний розподіл між галузями господарства, необхідність та потреба постійного підвищення якості робочої сили. Високий освітній рівень та загальна культура, глибока професійна підготовка, творче ставлення до праці стає обов'язковою умовою високопродуктивної праці. І сільська рада починає роботу в поточному році та планує на наступні періоди проведення тематичних семінарів та тренінгів з актуальних для бізнесу питань ведення підприємницької діяльності – у співпраці з Центром зайнятості, Агенцією, вищими учбовими закладами, які розташовані у м. Чернівці, Для  цього будуть використані як кошти місцевого бюджету, так і служби зайнятості, бізнесу та проекту M4EG

Сучасна демографічна ситуація в  Конятинської територіальної громади відображена у таб. 10 Додатку Б.

 

6.8. Зовнішнє позиціонування та маркетинг

 

Представники місцевого бізнесу оцінюють Конятинську громаду як місце ведення бізнесу та інвестування переважно позитивно, вказуючи на її відносно вигідне географічне розташування (екологічно чистий гірський регіон ), близькість до ринку споживачів в районному центрі та вдалу логістику. Попри це кількість зареєстрованих та діючих суб’єктів господарювання на території громади останнім часом не збільшується, на що впливає слабке позиціонування громади як місця ведення бізнесу та проживання.

Негативними аспектами, на думку мешканців громади є високий рівень зношення основних фондів житлово-комунального господарства, зношеність  інженерних мереж; дефіцит кваліфікованих робітничих кадрів, молодіжне безробіття, тіньова зайнятість, трудова міграція, обмежені можливості працездатних сільських громадян отримати якісну високооплачувану роботу в сільській місцевості.

На сьогодні діяльність з позиціонування та маркетингу на рівні громади фактично не здійснюється. Імідж громади формується поза її впливом та попри її волю. Разом з тим, в умовах зростаючої конкуренції громад за увагу, інвестиції, клієнтів та ресурси у перенасиченому інформаційному просторі, таке нехтування іміджевими та маркетинговими завданнями є небезпечним та може зумовити суттєві втрати та неодержані вигоди.

З врахуванням зазначеного, одним зі стратегічних напрямків цього Плану визначено позиціонування та просування територіальної громади на регіональному, національному та міжнародному рівнях. Зазначена діяльність повинна передбачати активну присутність громади в інформаційному полі, зокрема в мережі Інтернет. Одним із завдань буде створення бренду громади та інвестиційного паспорту. Планується проведення інформаційної компанії з просування та поширення бренду громади за її межі та інформування про наявні привабливі інвестиційні обєкти. Також доцільними є участь у цільових подіях різного рівня, підготовка презентаційних матеріалів тощо.

      На наступні роки сільська  рада планує активізувати та продовжувати дану роботу, розповідати про громаду у ЗМІ,  а також підготувати промо-матеріали та відеоролики про громаду.

При цьому ключовим меседжем виступає те, що Конятинська громада – це громада, яка розвивається, яка відкрита у своїй роботі та готова до діалогу і якісної співпраці.

 

 

7.  SWOT-аналіз

 

За результатами аналізу розроблений план дій, який посилює можливості щодо залучення коштів технічної допомоги задля інноваційного розвитку с/г виробництва та  переробки с/г продукції, зокрема, молока,  створення нових робочих місць; це стимулюватиме соціальну та підприємницьку активність мешканців; передбачає на постійній основі проведення навчальних семінарів та тренінгів для бізнесу з законодавчих змін, ІТ-технологій; розробку карток інвестиційних пропозицій для їх просування тощо.

План місцевого економічного розвитку затверджений рішенням виконкому та є програмним документом селищної ради, фінансово обґрунтованим та забезпеченим до виконання бюджетними та залученими коштами.

 

8. Бачення та цілі

Робочою групою спільно із активними мешканцями та представниками бізнесу, які приймали участь у засіданнях робочої групи, на основі консенсусу було сформульовано наступне бачення та цілі економічного розвитку громади.

Бачення:

Громада із якісною  системою надання послуг населенню, виробництвом та переробкою сільськогосподарської продукції,  що розвивається на інноваційній основі

Цілі:

1. Стимулювання  приватної бізнес-ініціативи в громаді;

2. Підтримка та сприяння розвитку ОСГ та кооперації в селах громади.

 

9. План дій

На підставі проведеного аналізу, із врахуванням реальних можливостей місцевого бюджету, фахового рівня фахівців щодо залучення додаткових ресурсів у громаду розроблено план дій в царині місцевого економічного розвитку громади на 2023-2025р.р.

                                   

грн.//євро. За розрахунковий курс взято офіційний курс НБУ станом на 14 червня на 2023 року: 1 євро = 40, 5 грн.)

 

Тематичний блок

Основні цілі

Дії за планом

Тривалість (початок / кінець)

Залучені партнери

Заплановані витрати, тис. грн/євро|

Результати

Показники моніторингу

1. Земельні ресурси та інфраструктура

2. Прозора, вільна від корупції адміністрація, що сприяє розвитку бізнесу

3. Зовнішнє позиціонування та маркетинг

4. Правова та інституційна база

1.Створення системи інформування та залучення потенційного інвестора

1.1 Проведення повної інвентаризації ресурсів на території  ТГ 

01.08.2023-31.12.2024

Конятинська   ТГ, державний бюджет

1000/24,69

Створено відкриті цифрові бази даних та реєстри

 

Реєстр земельних ресурсів;

Реєстр природних ресурсів;

Функціонує інтегрована аналітична система збору та обробки даних

1.2.Формування  інвестиційних пропозиції та забезпечення доступу до інвестиційних продуктів

01.08.2023-31.12.2023

Конятинська ТГ, донори, представники бізнесу

100/2,47

додаткових можливостей для інвестора

База даних інвестиційних пропозицій сформована, є у вільному доступі для потенційних інвесторів, активно просувається.

Банк інвестиційних продуктівстворено  в електронному та друкованому вигляді;

Працює платформа для залучення інвестицій та

1 інвестиційний паспорт

Інвестиційна B2BПлатформа

 

Проведення нормативно-грошової оцінки земель

01.08.2023-31.12.2024

Конятинська ТГ

800/19,75

 

Наявна актуальна грошова оцінка землі. Впорядковано сплату земельного податку та орендної плати за землю. Зрозумілі та прозорі підстави для нарахування земельного податку, плати при продажу чи міні землі, орендної плати за землю.

Розміщено інформацію на офіційному сайті громади

1.3. Просторове планування. Створення комплексного плану просторового розвитку

01.08.2023-31.12.2024

Конятинська ТГ, донори.

 

2000/49,38

Розроблено комплексний план просторового розвитку громади

Один комплексний план просторового розвитку території як заміна розробки містобудівної документації на окремі населені пункти

1.4. Створення бренду громади

01.08.2023-30.06.2024

Конятинська ТГ, громадські організації, молодіжна рада ТГ, представники бізнесу

150/3,70

Розроблений, погоджений та затверджений бренд-бук

Зареєстрований логотип

Виготовлено пілотну партію брендованих сувенірів, а також відповідної зовнішньої інформації;

Проведено інформаційну кампанію з поширення бренду громади за її межами.

30-50% кінцевої продукції (робіт, послуг), що реалізована з використанням логотипу

1.Міжсекторальна співпраця і взаємодія на місцевому рівні

2.Доступ до фінансуванння

3. Кваліфіковані трудові ресурси, інклюзивність

 

2. Підтримка та сприяння розвитку Розвиток підприємництва,ОСГ та кооперації в селах громади

1.14. Проведення 3-х денних наметових таборів для старшокласників «Основи підприємства»

01.08.2023

30.06.2024

Факультет економіки ЧНУ

Чернівецький юридичний інститут

50,00/1,23

60 старшокласників громади стали учасниками табору

60 старшокласників громади стали учасниками табору

2.1.  Становлення та розвиток cільськогосподарських кооперативів по переробці молока

01.08.2023

30.12.2024

Місцевий бізнес

Члени ОСГ

Агенція 

2000/49,38

Створено 1 СОК по переробці молока

Не менше 30 ОСГ с.Самакова,  с.Конятин, с.  Яблуниця, с. Стебні, с. Довгопілля  членами кооперативу

Створено 3 робочих місця в кооперативах //30 ОСГ громади отримали вищу ціну за молоко//Громада отримала постачальника якісних молокопродуктів для навчальних закладів

2.2.Навчання/підвищення кваліфікації фахівців для сільськогосподарського кооперативу

01.08.2023

31.12.2024

Служба зайнятості

Кошти кооперативу Проекти МТД

70.00/1,73

3 фахівці кооперативу пройшли навчання

3 фахівці відмітили покращення рівня фахових навичок

Продукція кооперативу пройшла державну стандартизацію

2.3.Створення та підтримка  функціонування  центрів  професійного та творчого розвитку

     2023

Асоціація органів місцевого самоврядування Чернівецької області «Агенція розвитку громад Буковини», Конятинська сільська рада

164,300/4,1

Створено  та модернізовано  на базі шкіл громади швейну та столярно -слюсарну майстерні , які будуть  використовуватись в начальному процесі   старшокласників , а також для позашкільного  навчання в першу чергу  молоді.

Мінімум 51 старшокласник є учнями майстерні.

1. Зовнішнє позиціонування та маркетинг

3.Інституційна та інформаційна підтримка розвитку туризму

 

3.1. Створити місцеві туристичні продукти та здійснити кампанію з їх промоції з урахуванням вивчення потреб потенційних туристів

01.08.2023-31.12.2024

Конятинська ТГ, донори, представники бізнесу, громадські організації, заклади освіти

700/17,28

Проінвентаризовано  туристичні ресурси;

Розроблені  туристичні пропозиції для різних цільових груп

Облаштовані туристичні об’єкти та маршрути (встановлено туристичні вказівники на теренах громади,

 Промоція туристичних продуктів (проведення прес-турів, розробка та друк листівок, буклетів, флаєрів,  вироблення промо-роликів, розміщення інформації на сайті та в соц..мережах, участь у виставках, форумах)

Інтеграція локальних туристичних пропозицій в регіональну туристичну пропозицію

3 створених туристичних продукти

Збільшення кількості відвідувачів на 50%

Збільшення надходжень до місцевого бюджету ТГ від здійснення підприємницької діяльності в туристичній сфері на 50%

3.2. Створити туристичний паспорт громад

01.08.2023-31.12.2024

Конятинська ТГ, громадські організації

130/3,21

Розроблено та затверджено туристичний паспорт з інформацією про туристичні об'єкти та місця відпочинку

Туристичний паспорт громади

 

 

 

10.СХЕМА ФІНАНСУВАННЯ

 

Таблиця 2. Схема фінансування

Дії

Заплановані витрати, тис. грн/євро

Джерела фінансування, тис. грн/євро

Нестача фінансування

Примітки

Місцевий бюджет

Бюджети вищого рівня

Приватний сектор

Донори

1.1 Проведення повної інвентаризації ресурсів на території ТГ 

1000/24,69

100/2,47

-

-

-

900/22,10

-

1.2.Формування  інвестиційних пропозиції та забезпечення доступу до інвестиційних продуктів

100/2,47

30/0,74

70/1,73

-

-

-

-

1.3. Просторове планування

2000/49,38

500/12,35

1000/24,69

-

-

500/12,35

-

1.4. Створення бренду громади

150/3,70

-

-

75/1,85

75/1,85

-

-

2.1.  Становлення та розвиток cільськогосподарських кооперативів по переробці молока

2000/49,38

250/6,17

500/12,35

250/6,17

1000/24,69

-

-

2.2. Навчання/підвищення кваліфікації фахівців для сільськогосподарського кооперативу

70.00/1,73

-

-

70.00/1,73

-

-

-

3.1. Створити місцеві туристичні продукти та здійснити кампанію з їх промоції з урахуванням вивчення потреб потенційних туристів

 

700/17,28

100/2,47

200/4,94

-

400/9,88

-

-

3.2.Створено  та модернізовано  на базі шкіл громади швейну та столярно -слюсарну майстерні , які будуть  використовуватись в начальному процесі   старшокласників , а також для позашкільного  навчання в першу чергу  молоді

164,300/4,1.

164,300/4,1

-

-

 

-

-

3.3. Створити туристичний паспорт громад

130/3,21

130/3,21

-

-

-

-

-

Загалом

6314/156

           1274/31.1

            1770/44

395/10

             1475/36,42

1400/35

-

 

11. ПОКАЗНИКИ ТА МЕХАНІЗМИ МОНІТОРИНГУ

Таблиця 3. Показники і механізми моніторингу

Дії

Тривалість

Очікувані результати

З 1го по 6й місяць

З 7го по 12й місяць

З 13го по 18й місяць

З 19го по 24й місяць

1.1 Проведення повної інвентаризації ресурсів на території ТГ 

01.08.2023-31.12.2024

Проведено аналіз наявних вільних земельних ділянок, будівель/майна, природних ресурсів.  Прийнято на  сесії сільської ради рішення щодо проведення інвентаризації.

Заключено договір та виготовлення технічної документації. Створено відкриті цифрові бази данних та реєстрів.

Функціонує інтегрована аналітична система збору та обробки даних  (ПЗ).

 

Здійснюється оновлення бази даних.

1.2.Формування  інвестиційних пропозиції та забезпечення доступу до інвестиційних продуктів

01.08.2023-31.12.2024

 

Створено банк інвестиційних продуктів в електронному та друкованому вигляді

Створена інвестиційна B2B та платформа для залучення інвестицій та додаткових можливостей для інвестора

Здійснюється оновлення інформації

1.3. Просторове планування

01.08.2023-31.12.2024

 

Прийнято на  сесії сільської ради рішення щодо розробки комплексного плану просторового розвитку громади.

Проведено тендерної процедури з відбору виконавця робіт

Заключено договір на виготовлення документації. Розроблено документацію

Оприлюднено комплексний просторовий план на офіційному сайті ТГ та геоінформаційному порталі

1.4. Створення бренду громади

01.08.2023-30.06.2024

Проведено конкурс на розробку логотипу громади. Розроблено, погоджено та затверджено бренд-бук

 

Зареєстровано логотип

 

Виготовлено пілотну партію брендованих сувенірів, а також відповідну зовнішню інформації

Проведено інформаційну кампанію з поширення бренду громади за її межами.

2.1. Становлення та розвиток cільськогосподарських кооперативів по переробці молока

01.08.2023-31.12.2024

Створено, покращено діяльність 2 кооперативів по збору і переробці молока

Діяльність кооперативів розширюється, сформований стабільний місцевий ринок збуту

-

-

2.2. Навчання/підвищення кваліфікації фахівців для сільськогосподарського кооперативу

 

01.08.2023-31.12.2024

Проведено підвищення фахового рівня 1-2 працівників кооперативів

Проведено підвищення фахового рівня 1-2 працівників кооперативів

-

-

2.3. Створено  та модернізовано  на базі шкіл громади швейну та столярно -слюсарну майстерні , які будуть  використовуватись в начальному процесі   старшокласників , а також для позашкільного  навчання в першу чергу  молоді.

2023

Проведено підвищення фахового рівня 2 викладачів майстерні

Проведено ремонтні роботи  в  приміщенні майстерні.

Закупівля необхідного обладнання та інвентарю

-

-

3.1. Створити місцеві туристичні продукти та здійснити кампанію з їх промоції з урахуванням вивчення потреб потенційних туристів

01.08.2023-31.12.2024

Проведено аналіз та інвентаризацію туристичних ресурсів

Розроблені  туристичні пропозиції для різних цільових груп

 

Облаштовані туристичні об’єкти та маршрути (встановлено туристичні вказівники на теренах громади)

 

Промоція туристичних продуктів (проведення прес-турів, розробка та друк листівок, буклетів, флаєрів,  вироблення промо-роликів, розміщення інформації на сайті та в соціальних.мережах, участь у виставках, форумах)

Інтеграція локальних туристичних пропозицій в регіональну туристичну пропозицію

 

3.2. Створити туристичний паспорт громад

01.08.2023-31.12.2024

 

Прийнято рішення про розробку туристичного паспорту громади

Розроблено та затверджено туристичний паспорт з інформацією про туристичні об'єкти та місця відпочинку

 

 

Отже, підсумовуючи:

Основними напрямами фокусування є, в першу чергу,  земля та інфраструктура   - передбачена розробка містобудівної документації, без якої неможливо якісно планувати території забудов та землевідведень, що є вкрай важливо для бізнесу. Наступним моментом є якісна та прозора регуляторна політика в межах повноважень та компетенції місцевої влади.  Невід’ємною складовою є розвиток людського капіталу – передбачається співпраця з центром зайнятості з підвищення фахового рівня працівників; навчальні семінари та тренінги, навчальні поїздки для підвищення кваліфікації, а також в міру можливостей громади фінансова підтримка нових бізнесів.

В загальному очікувані результати:

До 2024 року:  локальні нормативно-правові регуляторні акти у сфері бізнесу приймаються після консультацій з бізнесом і розміщаються на сайті громади; впроваджені електронні сервіси для надання послуг ;

створений та регулярно оновлюється інвестиційний паспорт громади; створена та поширена база пропозицій green field and  brown field та комерційних бізнес-пропозицій; розроблена містобудівна документація з чітким розмежуванням цільового призначення земельних ділянок;

функціонує бюджетна програма фінансової підтримки започаткування бізнесу. Принаймні 5 мікро-бізнесів кожного року підтримується;

створений  та надає послуги 150-200 молодим людям; створено та функціонують  2 сільськогосподарські виробничо-збутові кооперативи, які об’єднали понад  150  домогосподарств.

Для моніторингу ефективності реалізації даного плану, контролю за досягненням поставлених цілей та результатів розпорядженням голови громади буде створено моніторингову групу, в яку ввійдуть представники бізнесу та активної громадськості.

 

 

12. Annexes:

      

Додаток А: Розпорядження про створення робочої групи та її персональний склад

 

 

 

ДОДАТОК Б.

Таблиця 4. Класифікація за видами економічної діяльності

 

 

 

 

Усього, одиниць

У тому числі:

Підприємство

ФОПи

одиниць

% до загальної кількості

одиниць

% до загальної кількості

Усього

55

20

36

35

64

у тому числі:

 

 

 

 

 

сільське, лісове та рибне господарство

8

3

37,5

5

62,5

Будівництво

3

1

33

2

67

оптова та роздрібна торгівля; ремонт автотранспортних засобів і мотоциклів

25  

-

-

25

100

транспорт, складське господарство, поштова та кур'єрська діяльність

2

2

100

-

-

тимчасове розміщування й організація харчування

3

-

-

3

100

інформація та телекомунікації

1

1

100

-

-

Освіта

7

        7

100

-

-

охорона здоров'я та надання соціальної допомоги

2

2

100

-

-

мистецтво, спорт, розваги та відпочинок

3

3

100

-

 

надання інших видів послуг

1

1

100

-

-

 

 

 

Таблиця 5. Оцінка співпраці на місцевому рівні

Назва та/або функція (сфера/тема якої вона стосується)

Залучені інституції/особи

Досягнення

Оцінка (корисно/не корисно)

Збори громадян (громадські слухання)

Сільська рада, бізнес, активні мешканці громади

 

Корисно

Рада підприємців Конятинської територіальної громади

Сільська рада, бізнес

Відбувається попереднє узгодження ставок місцевих податків

корисно

 

Таблиця 6. Галузі (та підгалузі) з перспективою зростання та їх потреби

Галузь (підгалузь) зростання

Основні проблеми, вирішити які можна за допомогою послуг з підтримки бізнесу

молочарство

Низький рівень закупівельних цін на молоко, а відтак і зменшення поголів'я – підвищення до реально ринкового через СОК, який  буде створений і розвивається за допомогою ОМС. Спільно буде вирішена проблема у закупівлі необхідного обладнання

Рекреація

Розробка інвестиційної пропозиції на  створення туристичних маршрутів.

Сільськогосподарська та переробна галузь

Високі ставки за кредитами не дають змогу оновлювати матеріально-технічну базу. Можлива підтримка зі сторони місцевої влади в інформуванні та сприянні у програмах державної підтримки агропромислового сектору.

Усі галузі

Проблеми із отриманням дозвільних та погоджувальних документів на будівництво та реконструкцію.

 

 

Таблиця 7. Структура земельних ресурсів громади

 

Категорія земель

Площа земель,

га

село

Стебні

село

Довгопілля

село

Греблина

село

Плита

село

Конятин

село

Самакова

село

Великий

Липовець

село

Яблуниця

село

Плай

село

Голоши-на

Землі сільськогосподарського призначення

2623,36

198,0

399,60

105,06

88,28

373,82

482,55

184,36

458,61

234,72

98,36

Землі житлової і громадської забудови

325,40

37,83

78,80

19,15

14,47

40,33

35,92

10,66

56,26

17,18

14,80

Землі лісогосподарського призначення

8202

400,0

 400,0

200,0

150,0

800,0

400,0

852,0

1000,0

2000,0

2000,0

Землі промисловості, транспорту, зв’язку, енергетики, оборони та іншого призначення

12,26

0,26

     2,40

-

-

2,40

2,00

-

2,80

2,40

-

Землі водного фонду

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Землі рекреаційного призначення

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Інші землі

88,6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Всього:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблиця 8. Потреби приватного сектору у земельних ресурсах та інфраструктурі

Виражені потреби приватного сектора за типом інфраструктури

Існуючі умови задоволення потреб в цьому сегменті

Можливі потреби в майбутньому

(протягом 6 років)

Мікрокомпанія або індивідуальний підприємець (майстерня) - з площами спільного користування або без них

 

Земельні ділянки для початку бізнесу, бізнес-приміщення (в основному приватні)

Розробка проектів будівництва офісів, промислових зон

Офісні приміщення - з площами спільного користування або без них

Офісні приміщення належать бізнес структурам, (майже відсутні комунальні плоші)

Виділення додаткових земельних ділянок для будівництва торгівельно-розважальних  комплексів з офісними вбудованими приміщеннями

Бізнес-інкубатор (<10 стартапів /мікрокомпаній; >10 стартапів/мікрокомпаній)

Приміщення

Розростання фірм, потреба додаткових площ

Бізнес/індустріальний парк

        _____

Відсутні необхідні земельні ділянки необхідної площі

Науковий/технологічний парк

        _____

Відсутні необхідні земельні площі

 

Таблиця 9. Правові та інституціональні умови

Встановлені проблеми в сфері регулювання

Високий/низький негативний вплив

Основний регулюючий орган

Можливість пом якшення/поліпшення на місцевому рівні

Отримання дозвільної документації щодо будівельних робіт

високий

ДАБІ

Перебирання повноважень сільською радою

Часто зміна законодавчого поля

середній

Верховна Рада, Кабмін

Своєчасне проведення інформаційних, розяснювальних семінарів

 

 

 

Таблиця 10. Ринок праці в  Конятинській громаді

№ з/п

Назва показника та одиниця вимірювання

Всього

в тому числі:

смт. Глибока

с. Михайлівка

с. Ч.Діброва

1

Чисельність наявного населення на кінець звітного року , тис. осіб

10671

9433

650

588

2

Середньорічна чисельність наявного населення, тис. осіб

10299

9303

650

346

3

Чисельність постійного населення на кінець звітного року, тис. осіб

10561

9323

650

588

4

Площа територіальної громади, га

6840,6

4620,5

1000,0

1220,1

5

Кількість чоловіків, тис. осіб

4955

4362

311

282

6

Кількість жінок, тис. осіб

5586

4961

339

286

7

Кількість населення, молодшого від працездатного віку, в тому числі тис. осіб 0-15 років

2041

1813

113

115

8

Кількість населення працездатного віку, тис. осіб

6136

5397

393

346

9

Кількість населення старшого від працездатного віку, тис. осіб

2384

2113

144

127

10

Кількість народжених за звітний рік, тис. осіб

133

119

4

10

11

Кількість померлих за звітний рік, тис. осіб

119

104

7

8

13

Природний приріст (-зменшення; + збільшення), осіб

14

15

-3

2

14

Міграційний приріст (зменшення), осіб

125

125

0

0

15

Чисельність зареєстрованих безробітних, осіб

395

379

12

4

17

Рівень працевлаштування зареєстрованих безробітних,  осіб

123

116

4

3

 

 

 

 

Таблиця 11. Ситуація з кваліфікованою робочою силою

Галузь (відповідно таб.1)

Поточна ситуація з кваліфікованою робочою силою

Прогнозована ситуація в майбутньому

Можливі напрямки дій

сільське, лісове та рибне господарство

Надлишок

Надлишок

 

Будівництво

Нехватка

Нехватка

 

оптова та роздрібна торгівля; ремонт автотранспортних засобів і мотоциклів

Рівновага

Надлишок

 

транспорт, складське господарство, поштова та кур'єрська діяльність

Нехватка

Нехватка

 

тимчасове розміщування й організація харчування

Нехватка

Незначна нехватка

 

інформація та телекомунікації

Незначна нехватка

Рівновага

 

Освіта

Рівновага

Рівновага

 

охорона здоров'я та надання соціальної допомоги

Рівновага

Рівновага

 

мистецтво, спорт, розваги та відпочинок

Незначна нехватка

Рівновага

 

 

 

Таблиця 12. Як місцевість сприймається її мешканцями

Позитивні аспекти, очевидні сильні сторони нашої місцевості на думку мешканців

Ступінь важливості (1-5)

Негативні аспекти, очевидні слабкі сторони нашої місцевості на думку мешканців

Ступінь важливості (1-5)

Громада розташована в мальовничій місцевості з багатим різноманіттям флори та фауни.

 

 Минулими десятиліттями значна кількість промислових та обслуговуючих підприємств області припинили або зменшили свою діяльність, що зменшило викиди шкідливих речовин в атмосферу,  мало позитивний вплив на екологію місцевості.

 

Розташування біля Державного кордону України дає можливість розвитку культурних, історичних, підприємницьких, туристичних зв’язків з Румунією та Європою.

 

Місцевість густонаселена, отже, є трудові резерви.

 

 

Потепління клімату сприяє вирощуванню аграрних культур, які раніше в даній місцевості не дозрівали.

5

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

4

 

 

5

 

 

 

2

Незадовільний стан доріг та дорожньої інфраструктури

 

Відсутність основ бізнесової грамотності та початкового капіталу в населення

 

5

 

 

4

Можливі дії, легкі для втілення

Під керівництвом

Залучення інвесторів

 

 

 

Виділення земельних ділянок для певного виду бізнесу

 

 

 

Навчання населення веденню бізнесу,

законодавча, фінансова та податкова підтримка розвитку малого та середнього бізнесу

 

 

 

 

 

Сільський голова                                                                                       Олексій СКРИПЧУК