Спільне засідання циклових комісій Яблуницької гімназії (ранкова зустріч, майстер-клас від вчителя початкових класів Яблуницької гімназії Орисі КОМАН)!

  • 131

Спільне засідання циклових комісій Яблуницької гімназії

(Ранкова зустріч, майстер-клас)

Методична робота – це робота, яка сприяє поліпшенню фахової підготовки педагогічних кадрів, спонукає кожного вчителя до підвищення свого професійного рівня; сприяє взаємному збагаченню членів педагогічного колективу педагогічними знахідками; дає змогу молодим учителям вчитися педагогічної майстерності у старших і досвідченіших колег; забезпечує підтримання в педагогічному колективі духу творчості, прагнення до пошуку.

Однією з колективних форм методичної роботи є – робота циклових комісій. Тематика, форми проведення засідань, яких плануються на початку навчального року. Так, за побажаннями колег, адміністрації, у 2022/2023 навчальному році запропоновано поділитися досвідом роботи вчителю-методисту початкових класів Яблуницької гімназії Коман О.М.

Нещодавно така зустріч відбулася. Це не просто зустріч, а спільне засідання циклових комісій гімназії. Колеги мали нагоду не тільки ознайомитися, а й взяти активну участь у проведенні ранкової зустрічі «Що таке лайфхаки?» та майстер-класу «Лайфхаки для ранкової зустрічі і не тільки…»

Мета зустрічі:

  • познайомити колег з досвідом власної роботи;
  • продемонструвати методичні хитринки (лайфхаки) для роботи в НУШ, спрямовані на формування ключових компетентностей здобувачів освіти;
  • підвищувати професійну майстерність учасників майстер-класу шляхом активної співпраці;
  • розвивати критичне та креативне мислення педагогів;
  • прищеплювати партнерські відносини.

Девізом зустрічі став вислів Генрі Форде:

Зібратись разом – це початок,

Триматись разом – це прогрес,

Працювати разом – це успіх.

Від того як пройде ранкове вітання, психологічне налаштування до роботи, організація освітньої діяльності протягом дня, залежить і успіх дитини. Саме вирішенню таких питань було приділено значну увагу. За допомогою вправ «Доброго дня, колеги!», «Ваші очікування по-музичному», «Пальчикові побажання», «Тепло долоньки», «Цеглинка настрою» колеги змогли побачити різні форми і методи проведення першого етапу ранкової зустрічі «Вітання».

А скільки вражень від вправи «Павутинка спостережень», за допомогою якої вибрано помічника дня (ним стала вчитель англійської мови Пониполяк Т.В.), від роботи на стіною слів («лайфхаки», «лайфхакери»), від обміну ідеями (лайфхаками із повсякденного життя).

Інтрига зустрічі захована у вправах «Хвіст за помічником дня», «Рухаємось парами», «Зізнання керівнику», «Сміливий вчинок», «Цукерочка», які дають можливість цікаво та неординарно розділити учасників на команди для групової роботи. 

Та найбільше емоцій від практичної роботи в групах. Це розподіл обовязків за бейджиками, складання «Правил роботи в групі» (за допомогою піктограм, малюнків  тощо), створення емблем, вправи «Свої лайфхаки», «Цінності», «Картина з цеглинок», «Так-ні!» (руханка із завданнями), «Сильна, слабка сторона», платформа «Дійди до істини». Це вправи, які можна використати не тільки під час ранкової зустрічі, й під  час викладання будь-якого предмету.

А як провести ранкову зустріч під час дистанційного навчання?  Для цього Орися Миколаївна продемонструвала електронний варіант.

Шкільні лайфхаки – це справді сила. Присутні в цьому переконалися. Родзинка, якої не очікували колеги – це лайфхаки із шкільного життя від керівника майстер-класу. Що зробити, коли волосся падає в очі, а заколки в дитини не має, як перевірити чи правильно дитина сидить за партою, як

навчити правильно тримати ручку, як оформити записи в зошиті, як позначити голосні та приголосні звуки, як запамятати послідовність кольорів веселки, як зробити циркуль, як обчислити приклади на множення, не знаючи таблиці множення чи як визначити кути. Лайфхаки від майстра не залишили байдужим нікого.

Майстер-клас, насичений різними цікавинками, підійшов до завершення. Залишилося підвести підсумок. І знову лайфхаки. Це вправи «Ланцюжок думок», «Газетний заголовок», «Рюкзак вражень», «Квиток на вихід» (поради вчителю для проведення майстер-класу) і насамкінець шкала «Ваше ставлення до майстер-класу» (оцінка власної роботи, оцінка роботи групи та оцінка роботи керівника). І якщо на шкалі різнокольорові наліпки  зупинилися в основному на «10» - це вже результат.

Хоча кажуть, будь-який результат – це вже результат. Навіть помилки задають вектор майбутньому пошуку. Яким би не був вік, настрій відкривайте для себе нові ідеї, діліться власними і частіше збирайтеся разом.

                                                          Орися Коман, вчитель початкових класів

                                                                Яблуницької гімназії!