Перевірки: аудитори податкової служби області за 9 місяців 2023 року донарахували в дохід бюджету 58 млн грн платежів та штрафних санкцій
Головне управління ДПС у Чернівецькій області
Повідомлення для інформування громадськості
Перевірки: аудитори податкової служби області за 9 місяців 2023 року донарахували в дохід бюджету 58 млн грн платежів та штрафних санкцій
Аудитори управлінь контролю за підакцизними товарами та податкового аудиту за дев’ять місяців 2023 року провели 855 документальних перевірок, зокрема 3 планові, 147 позапланових та 705 фактичних перевірок – інформують у Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області.
Також розглянуто 21 матеріал правоохоронних органів про порушення на ринку торгівлі підакцизною продукцією.
За результатами цих перевірок за вказаний період донараховано понад 58,0 млн грн податків та фінансових санкцій, з них за результатами позапланових перевірок 16,2 млн грн і 40,1 млн грн - фактичними.
Також під час проведення перевірок податкові аудитори зменшили від’ємне значення об’єкта оподаткування податком на прибуток у сумі 10,4 млн грн, а це не допустить зменшення нарахування податку на прибуток в наступних звітних періодах.
Крім того зменшено суму від’ємного значення різниці між податковим зобов’язаннями та податковим кредитом з ПДВ майже на 18,4 млн грн, заявлену до відшкодування з бюджету на 9,6 млн грн.
До уваги платників, які відновили реєстрацію платника ПДВ після переходу зі спрощеної системи оподаткування
Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області наголошують, що Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» автоматично відновлено права та обов'язки платника ПДВ при переході платника із спрощеної системи з особливостями оподаткування на загальну систему оподаткування. Зокрема, для тих суб'єктів господарювання у кого реєстрацію платником ПДВ було призупинено визначаються правила оподаткування під час та після такого переходу й відновлення реєстрації платником ПДВ.
Зокрема визначаються податкові зобов’язання за товарами, необоротними активами, які були придбані/виготовлені/ввезені на митну територію України з ПДВ до початку використання спрощеної системи з особливостями оподаткування та використані (поставлені, реалізовані) в період застосування спрощеної системи з особливостями оподаткування. Податкові зобов'язання, передбачені пунктом 198.5 статті 198 Кодексу, нараховуються протягом серпня - жовтня 2023 року, але не пізніше 31 жовтня 2023 року.
Відповідна зведена податкова накладна має бути складена будь-якою датою, що припадає на звітні (податкові) періоди серпень, вересень, жовтень 2023 року, але не пізніше 31.10.2023.
Податкові зобов’язання мають бути відображені у податковій звітності за серпень/вересень/жовтень 2023 року (залежно від того, у якому з цих періодів платником нараховано податкові зобов'язання та складено відповідну податкову накладну).
В той же час звертаємо увагу, що жовтень 2023 року є останнім звітним (податковим) періодом, у податковій звітності за який такі податкові зобов'язання можуть бути задекларовані.
Базою оподаткування для нарахування таких податкових зобов'язань є:
за товарами, придбаними на митній території України, - вартість їх придбання;
за товарами, ввезеними на митну територію України, - митна вартість таких товарів згідно з відповідною митною декларацією.
Відповідні роз’яснення наведені в Інформаційному листі № 4/2023 «Повернення» на довоєнну систему оподаткування: особливості переходу», розміщеному на вебпорталі ДПС у рубриці «Інформаційні матеріали» та у рубриці «Інформаційні листи» розділу «ВАЖЛИВА ІНФОРМАЦІЯ».
Запитання платника щодо реквізитів фіскального чеку
Чи застосовується відповідальність до ФОП, у тому числі платників ЄП, якщо у рядку 1 «найменування СГ» фіскального чека поряд з прізвищем, ім’ям та по батькові ФО відсутня абревіатура «ФОП»?
Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, відповідно до п. 1 та п. 2 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосування електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов’язані, зокрема:
проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО (далі – ПРРО) із створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій;
надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов’язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї РРО чи дисплеї пристрою, на якому встановлений ПРРО QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).
Фізичні особи – підприємці, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками податку на додану вартість, при продажу товарів (крім підакцизних товарів, технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту, лікарських засобів, виробів медичного призначення, ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння) або наданні послуг мають право в розрахунковому документі зазначати назву товару (послуги) у вигляді, що відображає споживчі ознаки товару (послуги) та ідентифікує належність такого товару (послуги) до товарної групи чи послуги.
При цьому, розрахунковий документ – це документ встановленої форми та змісту (касовий чек, товарний чек, видатковий чек, розрахункова квитанція, проїзний документ тощо), що підтверджує факт продажу (повернення) товарів, надання послуг, операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів, отримання (повернення) коштів, торгівлю валютними цінностями в готівковій формі, створений в паперовій та/або електронній формі (електронний розрахунковий документ) у випадках, передбачених Законом № 265, зареєстрованим у встановленому порядку РРО або ПРРО, чи заповнений вручну (ст. 2 Закону 265).
Форма та зміст розрахункового документа встановлені Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 із змінами та доповненнями (далі – Положення № 13).
Пунктом 2 розд. ІІ Положення № 13 встановлено, що фіскальний касовий чек на товари (послуги) за формою № ФКЧ-1 (додаток 1 до Положення № 13) має містити обов’язкові реквізити, зокрема, такі як найменування суб’єкта господарювання (рядок 1 фіскального касового чека).
При цьому, абзацом восьмим п. 2 розд. 1 Положення визначено, що найменування суб’єкта господарювання – найменування юридичної особи або прізвище, ініціали фізичної особи – підприємця, які зазначені у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань. Дозволяється використовувати в назві загальноприйняті скорочення, наприклад, ТОВ (товариство з обмеженою відповідальністю), ПП (приватне підприємство) тощо.
Установлені в Положенні № 13 вимоги до змісту розрахункових документів визначають обов’язкові реквізити розрахункових документів/електронних розрахункових документів. У разі відсутності в документі хоча б одного з обов’язкових реквізитів, а також недотримання сфери його призначення, такий документ не прийматиметься як розрахунковий (п. 3 розд. І Положення № 13).
Разом з тим, у разі якщо фіскальний чек містить всі обов’язкові реквізити, однак, у рядку 1 «найменування суб’єкта господарювання» поряд з прізвищем, ім’ям та по батькові фізичної особи відсутня абревіатура «ФОП», то такий фіскальний чек приймається як розрахунковий та до фізичних осіб – підприємців, у тому числі платників єдиного податку, відповідальність не застосовується.