Буковинські землевласники та землекористувачі сплатили до бюджету 79,1 млн грн плати за землю

  • 35

Фото без опису

Фото без опису Головне управління ДПС у Чернівецькій області

 

Повідомлення для інформування громадськості

 

 

Буковинські землевласники та землекористувачі  сплатили до бюджету  79,1 млн грн плати за землю

За два місяці 2024 року платники податків Чернівецької області сплатили до місцевих бюджетів понад 79,1 млн грн плати за землю, що на 16,7 млн грн перевищує минулорічні показники – інформує в.о. начальника Головного управління ДПС у Чернівецькій області Теодозія Чернецька.

За словами посадовиці, юридичні особи власники та орендарі земельних ділянок сплатили до місцевих бюджетів 59,4 млн грн, а землекористувачі - фізичні особи – 15,4 млн гривень. 

У податковому відомстві Буковини нагадують, відповідно до ст. 269 ПКУ платниками плати за землю є власники земельних ділянок, земельних часток (паїв), землекористувачі, яким відповідно до Закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності на правах постійного користування та платники орендної плати – землекористувачі (орендарі) земельних ділянок державної та комунальної власності на умовах оренди.

Об’єктом оподаткування платою за землю є земельні ділянки, які перебувають у власності, земельні частки (паї), які перебувають у власності, земельні ділянки державної та комунальної власності, які перебувають у володінні на праві постійного користування, та земельні ділянки державної та комунальної власності, надані в користування на умовах оренди ст. 270 ПКУ.

Платникам слід пам'ятати, - наголошує Теодозія Чернецька, земельний податок, який сплачують громадяни за місцем розташування земельної ділянки, зараховується до бюджету територіальної громади. Тому кожен буковинець, незалежно від суми сплаченого податку, робить посильний внесок у територіальний розвиток.

До відома: громадяни - платники земельного податку мають право провести звірку даних щодо площі земельної ділянки, ставок податку та права на користування пільгою зі сплати податку. Щодо звірки буковинці можуть звертатись до територіальних центрів обслуговування ГУ ДПС у Чернівецькій області: https://cv.tax.gov.ua/okremi-storinki/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv-poda/ 

 

Приватні підприємці – платники ЄП першої та другої груп сплачують єдиний податок не пізніше 20 числа поточного місяця

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють,  пунктом 295.1 ст. 295 ПКУ визначено, що фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.

Такі платники єдиного податку можуть здійснити сплату єдиного податку авансовим внеском за весь податковий (звітний) період (квартал, рік), але не більш як до кінця поточного звітного року.

У разі якщо сільська, селищна або міська рада приймає рішення щодо зміни раніше встановлених ставок єдиного податку, єдиний податок сплачується за такими ставками у порядку та строки, визначені п.п. 12.3.4 п. 12.3 ст. 12 ПКУ (п. 295.1 ст. 295 ПКУ).

Сплата єдиного податку платниками, зокрема, першої та другої груп здійснюється за місцем податкової адреси (п. 295.4 ст. 295 ПКУ).

Відтак, єдинники першої групи сплачують податок у відсотках (фіксована ставка) від розміру прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб станом на 1 січня звітного року. Враховуючи, що станом на 1 січня 2024 року такий ПМ становить 3028 грн. Отже, у 2024 році єдинники першої групи зобов'язані щомісяця сплачувати ЄП – 302,80 грн (3028 x10%); 

платники другої групи  єдиний податок сплачують у відсотках (фіксована ставка) від розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня звітного року. На 1 січня 2024 року розмір МЗП становить 7100 грн. Отже, у 2024 році єдинники другої групи зобов'язані  щомісяця сплачувати ЄП не більше, як - 1420 грн. (7100 x20%).

 

Щодо порядку листування з ДПС через «Електронний кабінет»

Який порядок листування через Електронний кабінет та як автора електронного листа буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в контролюючому органі, та які терміни надання відповіді (на лист, запит, звернення, консультацію тощо)?

Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області роз’яснюють, меню «Листування з ДПС» приватної частини Електронного кабінету дозволяє надіслати лист (запит тощо) до відповідного органу ДПС.

Робота у приватній частині Електронного кабінету здійснюється з використанням кваліфікованого електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг.

Протягом одного робочого дня після надсилання листа до органу ДПС автор електронного листа повідомляється про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації запиту в органі ДПС, до якого даний запит направлено. Інформацію щодо отримання та реєстрації листів в органі ДПС користувач може переглянути в вкладці «Вхідні» меню «Вхідні/вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у вкладці «Вихідні документи» меню «Вхідні/вихідні документи».

При цьому відповідь на звернення, лист, запит тощо надається контролюючим органом поштою або на електронну адресу, зазначену у зверненні у строки, визначені законодавчими та нормативно-правовими актами, зокрема ст. 20 Закону України «Про звернення громадян» – для надання відповіді на звернення, ст. 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» – для надання відповіді на запит на отримання публічної інформації та ст. 52 Податкового кодексу України – для надання індивідуальної податкової консультації.